Bel ons: 0627255338

Gratis verzending boven de €40,- 🧀  Op abonnementen 10% korting 

Algemene voorwaarden

1 Definities

1.1 Algemene Voorwaarden: deze algemene voorwaarden;

1.2 Klant: de besteller bij Cheese In A Box met wie Cheese In A Box een Overeenkomst aangaat;

1.3  Cheese In A Box: onze handelsnaam is Cheese In A Box. Onze juridische entiteit is CheeseInaBox.nl, Koorndijk 10, 1747 GD Tuitjenhorn, Nederland, ingeschreven bij de kamer van koophandel onder nummer 63772221;

1.4 Product/Producten: zaken die Cheese In A Box op haar Website aanbiedt, welke de Klant kan bestellen of waarop de Klant zich kan abonneren;

1.5 Overeenkomst: overeenkomst, waar de Algemene Voorwaarden onderdeel van uitmaken, inzake de koop en levering van een Product;

1.6 Orderbevestiging: zoals beschreven in artikel 4.2;

1.7 Website: de website van Cheese In A Box, te vinden onder de URL: www.cheeseinabox.nl.

2 Toepasselijkheid

2.1 De Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle Overeenkomsten, (e-mail)nieuwsbrieven, de Website, offertes en overeenkomsten (waaronder begrepen abonnementen en losse bestellingen) die tussen Cheese In A Box en Klant tot stand komen.

2.2. Op afwijkende en/of aanvullende afspraken kan door de Klant alleen een beroep worden gedaan indien en voor zover deze door Cheese In A Box uitdrukkelijk zijn aanvaard.

3 Het aanbod

3.1 Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.

3.2 Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten digitale inhoud en of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als CheeseInaBox.nl gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten diensten en of digitale inhoud. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden CheeseInaBox.nl niet.

3.3 Elk aanbod bevat zodanige informatie dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.

4 Totstandkoming Overeenkomst

4.1 Tussen Cheese In A Box en Klant komt een Overeenkomst tot stand op het moment dat de Klant een aanbod en de daarbij gestelde Algemene Voorwaarden en levertijden van Cheese In A Box aanvaard, door het volledig en correct invullen van het door Cheese In A Box beschikbaar gemaakte bestelformulier.

4.2. Wanneer Klant het aanbod elektronische heeft aanvaard (bijvoorbeeld op onze website), bevestigt Cheese In A Box ook elektronisch (via een Orderbevestiging per mail bijvoorbeeld) de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod.

5 Prijzen en kortingscodes

5.1 Prijzen zijn inclusief omzetbelasting en exclusief verzendkosten binnen Nederland en België, tenzij anders vermeld.

5.2 Cheese In A Box mag de prijzen van de Producten tijdens de looptijd van een Overeenkomst wijzigen, waarbij Cheese In A Box Klant uiterlijk 14 dagen van tevoren zal informeren en Klant de mogelijkheid heeft om de Overeenkomst te beëindigen via het online account op onze Website of door een e-mail te sturen naar [email protected], met inachtneming van de opzegtermijn zoals in artikel 8 van de Algemene Voorwaarden. Indien Klant de Overeenkomst niet beëindigt en vanaf de aangekondigde ingangsdatum van de gewijzigde prijs gebruik blijft maken van de Producten, dan gelden de nieuwe prijzen vanaf die aankondigingsdatum.

5.3 De vorderingen van Cheese In A Box zijn per direct opeisbaar.

5.4 Acties en aanbiedingen gelden zolang de voorraad strekt.

5.5 De kortingscodes van Cheese In A Box mogen niet gebruikt worden voor commerciële doeleinden en/of andere doeleinden dan waarvoor ze zijn uitgegeven en zijn eenmalig te gebruiken en te verzilveren via de Website.

5.6 De kortingscode van Cheese In A Box is niet te combineren met andere aanbiedingen en zijn niet inwisselbaar voor contanten.

5.7 Iedere (poging tot) fraude of andere niet-toegestane handeling kunnen ertoe leiden  dat het gebruik van kortingscodes wordt stopgezet voor die Klant.

5.7 Cheese In A Box heeft het recht om kortingscodes in te trekken c.q. ongeldig te verklaren indien zij dit noodzakelijk acht om wat voor reden dan ook.

5 Betaling

6.1 Voor de betaling kan Klant uitsluitend gebruik maken van de door Cheese In A Box aangeboden betalingsmogelijkheden. Besteller is verplicht binnen de overeengekomen betalingstermijn te betalen.

6.2 Producten worden in rekening gebracht via de door de Besteller opgegeven betaalmethode.

6.3 Indien Klant voor de betalingsmogelijkheid ‘Automatische incasso SEPA’ kiest, geeft Klant toestemming aan de payment service provider van Cheese In A Box (bijvoorbeeld Mollie, of andere partij, handelend voor Cheese In A Box) om doorlopende SEPA incasso-opdrachten te sturen naar de bank van Klant om het verschuldigde bedrag van de rekening van Klant af te schrijven.

6.4 Het is de verantwoordelijkheid van Klant om ervoor zorg te dragen dat er voldoende saldo beschikbaar is op het moment van de betaling.

6.5 Als Klant het niet eens is met een SEPA-incasso afschrijving als bedoeld onder artikel 6.3, kan Klant deze onder de voorwaarden afgesproken tussen Klant en zijn of haar bank laten terugboeken. Besteller dient hiervoor binnen acht (8) weken na afschrijving contact op te nemen met zijn of haar bank.

6.6 (Periodieke) betaling vindt plaats voorafgaand aan iedere levering.

6.7 Mochten de pogingen om de betaling opnieuw uit te voeren niet lukken, behoudt Cheese In A Box zich het recht voor om de schuld op een andere manier terug te vorderen, rechtstreeks, of via een derde partij en de daarmee gepaard gaande buitengerechtelijke incassokosten op Klant te verhalen.

6.8 Orderbevestigingen en betalingsherinneringen worden door Cheese In A Box uitsluitend elektronisch aangeboden.

7 Contractduur, opzegging

7.1 De Klant kan de Overeenkomst die voor bepaalde of onbepaalde tijd is aangegaan in de vorm van een abonnement altijd via het online account op de Website of per e-mail op het adres [email protected] opzeggen, behalve wanneer uitdrukkelijk bij de Overeenkomst staat dat dit anders is (bijvoorbeeld in het geval van een speciale actie), één en ander met inachtneming van de overeengekomen opzegtermijn zoals beschreven in artikel 8 van de Algemene Voorwaarden. Wanneer Klant te laat is met opzeggen, ontvangt Klant nog eenmaal de Producten en betaalt Klant ook de (abonnements)kosten voor deze levering.

7.2 De Klant gaat de Overeenkomst te allen tijde aan voor een minimale periode van 60 dagen, gerekend vanaf de eerste bestelling. Daarna is de Klant vrij om op te zeggen zoals beschreven in artikel 7.3

7.3 Besteller kan de Overeenkomst opzeggen op dezelfde wijze als waarop die is aangegaan.

7.4 Een Overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan wordt ook niet automatisch verlengd.

7.5 In verband met het voorbereiden van de bestellingen zoals in de Overeenkomst zijn overeengekomen, is het niet mogelijk om drie dagen voor het vernieuwen van het abonnement op te zeggen.

8 De Opzegtermijn

8.1 De (opzeg)termijn voor beëindiging, zoals beschreven in artikel 5.2, 7.1 en 7.2 van de Algemene Voorwaarden, een adreswijziging, zoals beschreven in artikel 9.4 van de Algemene Voorwaarden, een wijziging in Product type, zoals beschreven in artikel 9.5 van de Algemene Voorwaarden, pauze, zoals beschreven in artikel 9.10 van de Algemene Voorwaarden en herroeping zoals beschreven in artikel 10.4 van de Algemene Voorwaarden (gezamenlijk: een “Mutatie”) is als volgt: via het online account op onze Website of per e-mail op het adres [email protected]. De termijn voor een Mutatie per e-mail is als volgt: indien de Mutatie vóór vrijdag is ontvangen betekent dat de Mutatie direct wordt verwerkt. Mutaties die op vrijdag of erna binnenkomen,  treden een week later in werking . De termijn voor een Mutatie via het online account: indien de Mutatie vóór zondag wordt doorgegeven betekent dat de Mutatie direct is verwerkt. Mutaties die op zondag of erna binnenkomen, treden een week later in werking.

9 Uitvoering van de Overeenkomst, levering, pauzering en onderbreking het abonnementen

9.1 Wij bezorgen overal in Nederland en België.

9.2 Bezorging geschiedt op kosten van Klant, of bij een orderwaarde hoger dan het daarvoor gestelde bedrag zoals vermelde op de Website door Cheese In A Box, op het door Klant opgegeven adres. Na levering gaat het risico van de Producten over op Klant.

9.3 Bezorging is alleen mogelijk op de door Cheese In A Box aangegeven dagen. De aangegeven bezorgdag(en) betreft een inschatting en Cheese In A Box doet haar uiterste best om de Producten op de door haar aangegeven bezorgdag(en) te leveren. Het tijdstip van levering is niet van wezenlijk belang.

9.4 Een adreswijziging is van toepassing op de volgende levering, indien Klant deze wijziging in overeenstemming met de wijzigingstermijn zoals beschreven in artikel 8 van de Algemene Voorwaarden via het online account op de Website of per e-mail op het adres [email protected] heeft medegedeeld aan Cheese In A Box. Indien Klant niet op de voorgeschreven wijze en vóór de termijn zoals beschreven in artikel 8 van de Algemene Voorwaarden de adreswijziging heeft doorgegeven, ontvangt Klant de Producten op het ‘oude’ adres en betaalt Klant ook de daaraan verbonden (abonnements)kosten. De adreswijziging gaat vervolgens in op de daaropvolgende week.

9.5 Een wijziging van Product is van toepassing op de volgende levering, indien Klant deze wijziging in overeenstemming met de wijzigingstermijn zoals beschreven in artikel 8 van de Algemene Voorwaarden via het online account op de Website of per e-mail op het adres [email protected] heeft medegedeeld aan Cheese In A Box. Indien Klant niet op de voorgeschreven wijze en vóór de termijn zoals beschreven in artikel 8 van de Algemene Voorwaarden de adreswijziging heeft doorgegeven, ontvangt Klant de ‘oude’ Producten en betaalt Klant ook de daaraan verbonden (abonnements)kosten. De nieuwe Producten worden vervolgens in de daaropvolgende week geleverd.

9.6 De Producten waarop de Klant zich kan abonneren worden per pakket verstuurd. Deze pakketten passen niet standaard door een brievenbus en Klant dient ervoor zorg te dragen dat hij of zij ten tijde van levering het pakket kan (laten) aannemen.

9.7 Klant is verplicht er voor te zorgen dat de overdracht van de Producten waarop de Klant zich kan abonneren op het door hem opgegeven bezorgadres mogelijk is. Wanneer dat niet mogelijk is, dan ben je in gebreke met betrekking tot de acceptatie. Eventuele kosten en/of schade komen voor rekening van de Klant, omdat de Klant er niet voor heeft zorg gedragen dat overdracht van de Producten op het bezorgadres mogelijk is, één en ander zoals hiervoor beschreven.

9.8 Als de overdracht van de Producten zoals beschreven in artikel 9.6 en 9.7 van de Algemene Voorwaarden niet mogelijk is, kan aan de Overeenkomst worden voldaan door de Producten aan te bieden en over te dragen bij pakketpunt. Wanneer de Producten op deze wijze worden bezorgd, gaat het risico van de Producten na bezorging en levering door Vervoerder over op Klant. De overdracht op deze wijze komt geheel voor risico van Klant en Cheese In A Box is niet aansprakelijk voor bijvoorbeeld eventueel bederven of verdwijnen van Producten.

9.9 Mochten de Producten op het moment van overdracht nog niet (volledige) betaald zijn, dan behoudt Cheese In A Box het eigendom totdat het koopbedrag volledig betaald is.

9.10 Klant kan te allen tijde met inachtneming van de daarvoor geldende termijn zijn abonnement pauzeren via het online account op de Website of via e-mail op het adres [email protected]. De termijn die hierbij gehanteerd dient te worden is beschreven in artikel 8 van de Algemene Voorwaarden. Indien Klant dit niet op de voorgeschreven wijze en vóór de termijn zoals beschreven in artikel 8 van de Algemene Voorwaarden de Overeenkomst heeft gedaan, ontvangt Klant de Producten en betaalt Klant ook de daaraan verbonden (abonnements)kosten. De pauzering gaat vervolgens in op de daaropvolgende week.

10 Herroeping

10.1 Bij de aankoop van Producten heeft Klant de mogelijkheid om de Overeenkomst zonder opgave van redenen gedurende 14 dagen te herroepen. Deze bedenktijd gaat a) in op de dag na ontvangst van het eerste Product in het geval van een abonnement of b) op de dag na ontvangst van het Product in geval van een losse bestelling.

10.2 Producten van Cheese In A Box die snel bederven, verouderen of een beperkte houdbaarheidsdata hebben zijn uitgesloten van herroeping. In deze gevallen kan Klant de Overeenkomst beëindiging zoals beschreven in artikel 7.1 van de Algemene Voorwaarden.

10.3 Om het herroepingsrecht uit te oefenen dient Klant een ondubbelzinnige verklaring aan Cheese In A Box te sturen (bijvoorbeeld via e-mail op het adres [email protected]) waarin hij verklaart de Overeenkomst te herroepen. Hiervoor kan Klant gebruik maken van onderstaand modelformulier.

10.4 Als Klant van het herroepingsrecht gebruik maakt, dient Klant wel te betalen voor de Producten die tijdens deze veertien dagen al voor de Klant zijn geleverd en/of besteld door Cheese In A Box. Om levering (en dus ook betalingsverplichting) van de volgende Producten te voorkomen, dient Klant de termijn aan te houden zoals in artikel 8 van de Algemene Voorwaarden beschreven.

10.5 Als Klant herroept, kan Besteller de ontvangen Producten niet terug sturen, vanwege de betalingsverplichting die geldt voor Klant zoals beschreven in artikel 10.4 van de Algemene Voorwaarden.

10.5 Indien Klant gebruik wenst te maken van het herroepingsrecht, kan Klant, zoals in artikel 10.3 van de Algemene Voorwaarden aangegeven, gebruikmaken van het onderstaande herroepingsformulier.

MODELFORMULIER VOOR HERROEPING

(dit formulier alleen invullen en terugzenden als je de overeenkomst wilt herroepen)

Aan:

Cheese In A Box
Koorndijk 10
1747 GD Tuitjenhorn

E–mail: [email protected]

Ik/Wij (*)____________________ deel/delen (*) je hierbij mede dat ik/wij (*) onze overeenkomst betreffende de verkoop van de volgende goederen/levering van de volgende dienst (*)____________________ herroep/herroepen (*)

Besteld op (*)____________________ /Ontvangen op (*)____________________

Naam/Namen consument(en) ____________________

Adres consument(en) ____________________

Handtekening van consument(en) (alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend) ____________________, ____________________

Datum ____________________

(*) Doorhalen wat niet van toepassing is.


11 Gegevensbescherming

11.1 Bij de afhandeling van een losse bestelling of abonnement verwerken wij de persoonsgegevens van de Klant. Om de Klant te informeren over wat er met zijn of haar gegevens gebeurt, hanteert Cheese In A Box een Privacy Beleid. Deze is te vinden op de Website.

12 Garantie en aansprakelijkheid

12.1 Cheese In A Box garandeert dat de door haar geleverde Producten bij levering voldoen aan de Overeenkomst en aan de eventuele wettelijke verplichtingen en andere overheidsvoorschriften.

12.2 Cheese In A Box is slechts aansprakelijk voor door de klant geleden zaak- en/of letselschade indien die schade is ontstaan als rechtstreeks en uitsluitend gevolg van het niet nakomen van een verplichting van Cheese In A Box, of indien sprake is van opzet of grove schuld van Cheese In A Box of diens medewerkers. Hierbij geldt dat alleen die schade voor vergoeding in aanmerking komt, waartegen Cheese In A Box verzekerd is, dan wel naar redelijkheid en billijkheid verzekerd had behoren te zijn.

12.3 Aansprakelijkheid van Cheese In A Box voor indirecte schade, waaronder begrepen gevolgschade, gederfde winst of inkomen, gemiste besparingen et cetera, is uitgesloten.

12.4 Cheese In A Box is niet aansprakelijk voor eventuele schade als gevolg van door Klant aan ons verstrekte onjuiste informatie en/of het verlies van zijn of haar wachtwoord, en Besteller vrijwaart Cheese In A Box tegen eventuele aanspraken van derden.

12.5 Cheese In A Box is niet aansprakelijk voor eventuele schade door het niet opvolgen van door Cheese In A Box gegeven product- en gebruiksaanwijzingen en waarschuwingen, zoals over het gebruik wat je als normaal kunt beschouwen ten aanzien van voedsel, en Klant vrijwaart Cheese In A Box tegen eventuele aanspraken van derden.

12.6 Indien de Producten van de Klant moeten worden bezorgd bij een pakketpunt of op andere wijze anders dan door bezorging zoals in artikel 9.6 en 9.7 van de Algemene Voorwaarden beschreven, komt die wijze van bezorging geheel voor risico van Klant. Cheese In A Box is niet verantwoordelijk voor het eventueel bederven of verdwijnen van Producten. Cheese In A Box is ook niet aansprakelijk voor door de Klant mogelijk geleden schade hierdoor.

12.7 De aansprakelijkheidsregelingen in de voorgaande alinea’s gelden ook voor (persoonlijke) aansprakelijkheid van organen, medewerkers en hulppersonen van Cheese In A Box. Zij kunnen hier een beroep op doen.

13 Wijzigingen

13.1 Cheese In A Box behoudt zich het recht voor deze Algemene Voorwaarden op elk moment te wijzigen. Van eventuele voorgenomen wijzigingen zal Cheese In A Box Klant ten minste 14 dagen van tevoren op de hoogte stellen. Wanneer de Klant bezwaar heeft tegen de gewijzigde voorwaarden, dan heeft Klant de mogelijkheid de Overeenkomst te beëindigen door een e-mail te sturen naar [email protected] of via het online account op de Website, met inachtneming van de termijn zoals beschreven in artikel 8 van de Algemene Voorwaarden. Wanneer Klant de Overeenkomst niet beëindigt en vanaf de aangekondigde ingangsdatum van de gewijzigde voorwaarden gebruik blijft maken van Producten, dan zijn de gewijzigde voorwaarden vanaf dat moment op de Overeenkomst van toepassing.

14 Beëindiging en overmacht

14.1 Indien de Klant zijn verplichtingen onder deze Overeenkomst niet nakomt dan heeft Cheese In A Box de keuze om: a. de Besteller de gelegenheid te geven om binnen een door Cheese In A Box gestelde termijn alsnog aan zijn verplichtingen te voldoen; b. de Overeenkomst zonder voorafgaande waarschuwing geheel of gedeeltelijk te beëindigen; Cheese In A Box behoudt zich te allen tijde het recht voor om naast beëindiging van de Overeenkomst, ook volledige vergoeding van alle schade en kosten op Klant te verhalen.

14.2 Iedere partij heeft het recht zich op overmacht te beroepen indien de Overeenkomst geheel of gedeeltelijk, of anderszins, als gevolg van omstandigheden die niet aan die partij kunnen worden toegerekend, onmogelijk of niet tijdig kan worden nagekomen (een “Overmachtsituatie”). Onder een Overmachtsituatie wordt in ieder geval begrepen: stakingen, burgerlijke onlusten, terrorisme, bijzondere weersomstandigheden (zoals temperaturen rond de 25 graden Celsius en daarboven) natuurrampen, zoals blikseminslag, stiptheidsacties, gebrek aan grondstoffen, vertraagde leveringen van Producten of diensten door derden die niet kunnen worden toegerekend aan de partij die een beroep doet op overmacht, ongelukken, storingen, dierziekten, onvoorzienbare productie- of transportproblemen, verhoging van heffingen of belastingen van welke aard dan ook, materiële prijsverhogingen van grondstoffen of energie, het verlopen, intrekken of niet verlengen van benodigde vergunningen, certificaten, licenties en dergelijke.

14.3 Indien een partij geconfronteerd wordt met een Overmachtsituatie dan is die partij verplicht de andere partij onmiddellijk per e-mail op de hoogte stellen van de Overmachtsituatie en worden de verplichtingen van die partij, voor zover nakoming door de Overmachtsituatie wordt verhinderd, opgeschort, zonder dat die partij aansprakelijk is voor een tekortkoming of niet-nakoming. Ook de wederzijdse verplichtingen van de andere partij worden opgeschort zonder aansprakelijkheid voor tekortkoming of niet-nakoming.

14.4 Indien redelijkerwijs verwacht kan worden dat de Overmachtsituatie gedurende meer dan twee maanden zal voortduren of al twee maanden voortduurt, kan de andere partij de Overeenkomst per e-mail of via het online account op de Website en met onmiddellijke ingang beëindigen, zonder dat daardoor enig recht op schadevergoeding ontstaat.

15 Klachten

15.1 Indien je als Klant een klacht hebt over de afhandeling van jouw losse bestelling of abonnement of over de dienstverlening dan kan je per e-mail contact opnemen met:

Cheese In A Box – [email protected]
Koorndijk 10
1747 GD Tuitjenhorn

15.2 Binnen 14 dagen kan je van Cheese In A Box een antwoord verwachten op jouw ingediende klacht.

15.3 Mocht je vinden dat jouw klacht niet of onvoldoende is behandeld, dan kan je jouw klacht aanmelden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit platform is door de EU opgezet voor alle consumenten binnen heel Europa en is vinden op: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=NL

16 Disclaimer
Hoewel de inhoud van deze website met de grootste zorg is samengesteld kan CheeseInaBox.nl niet uitsluiten dat bepaalde informatie op de website onjuistheden bevat. Zolang CheeseInaBox.nl geen ernstige nalatigheid kan worden verweten wijst CheeseInaBox.nl iedere vorm van aansprakelijkheid voor schade, direct of indirect voortvloeiend uit eventuele onjuistheden of onvolledigheden op de website af.

Alle prijzen op deze website zijn in euro’s, inclusief BTW, tenzij anders is aangegeven. De informatie die op deze website wordt aangeboden is onder voorbehoud, hierbij inbegrepen de prijzen en specificaties van producten. De getoonde afbeeldingen worden slechts ter illustratie gebruikt en kunnen afwijken van de aangeduide producten.

17 Geschillen en toepasselijk recht

17.1 Op alle verbintenissen tussen Cheese In A Box en de Klant is Nederlands recht van toepassing.

De Algemene Voorwaarden zijn voor het laatst aangepast op 13 januari 2023.

Gratis verzending in Nederland

Op bestellingen boven de €40

Gratis kaaspapier meegeleverd

Zo blijft de kaas lekker vers

Levering door heel Europa

Zodat je overal van onze kaas kunt genieten

100% veilig betalen

iDeal / Bancontact / CreditCard / PayPal